Azrael – zwykłe pisanie

Tomistyczny realizm jest walką przeciw wszelkiej samodzielności umysłowej - Kołakowski

Winnym śmierci Barbary Blidy jest Zbigniew Ziobro

with 36 comments

Zginęła kobieta , która miała być zatrzymana. O godzinie szóstej rano, łącznie z kilkunastoma innymi osobami, miała zostać zatrzymana przez ABW.

Na analizę tego co się stało w jej domu, pomiędzy godziną 6.00 a 6.15 – jest już… za późno…

Dochodzące z kręgów Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego sprzeczne informacje przez kilka godzin – podważają wiarygodność jakichkolwiek danych i oświadczeń tej służby. Brak filmu z akcji – jest dyskwalifikujący – i zamyka sprawę definitywnie. Jedyną wiarygodną osobą, na zeznaniach której można się oprzeć – jest mąż Barbary Blidy.

Dużo ważniejsze jest to, co się dzieje wokół sprawy. I informacje oraz wypowiedzi polityków.
Nie przesądzam, czy Barbara Blida dopuściła się przestępstw korupcyjnych, nepotyzmu, czy weszła w układ z mafią węglową. To ma znaczenie, ale w obliczu jej śmierci – oraz próby wykorzystania tego do rozgrywek politycznych – ma to znaczenie drugorzędne.

Sprawa ma początek dzień wcześniej – jest to wyemitowany przez TVP film o działaniach mafii węglowej na Śląsku. To jest preludium. Godzina 6.00 – ABW wchodzi do domu Barbary Blidy – i dalej już mniej więcej wiadomo, jaki był przebieg wydarzeń. Tu pytań jest wiele (dlaczego nie było prokuratora, co z filmem, na jakiej podstawie dokonano wejścia), ale mają one, powtarzam, znaczenie drugorzędne.

Dalej mamy godziny sprzecznych informacji, oświadczeń rzeczniczki ABW, modyfikowane co jakiś czas. I jak napisałem na wstępie – w związku z MATACTWEM ABW – ich wartość jest zerowa.

I dochodzimy do sedna sprawy.

Minister Zbigniew Wassermann informuje, że NIE BYŁ powiadomiony o całej akcji. I jestem gotów mu uwierzyć. Ponieważ nadzór nad służbami, przynajmniej jego częścią – jest iluzoryczny.
Bogdan Święczkiewicz – to jest człowiek ministra Zbigniewa Ziobro, który karierę zawdzięcza „awansowi społecznemu”, czyli temu, że ciągnął go za sobą minister, jak dobrą, wierną, starą teczkę. Bogdan Święczkiwicz otrzymał stanowisko szefa ABW z nadania ministra Ziobro. I nie dziwi natychmiastowy wniosek o jego zawieszenie, sformułowany przez Zbigniewa Wassermanna. Bo on rzeczywiście nie wiedział nic o akcji. Nie miał prawa nawet wiedzieć – bo być może by przeszkodził.

Kluczem do sprawy jest działalność prokuratury katowickiej – oraz Barbara Kmiecik, baronowa węgla z Katowic.

Prokuratura katowicka, która prowadziła śledztwo w sprawie mafii węglowej i domniemanej działalności w niej Barbary Blidy – jest oczkiem w głowie Zbigniewa Ziobro. To tu zrobił on staż i aplikację, to stąd biorą się wierne mu kadry, takie jak choćby wymieniony Bogdan Święczkiewicz. Tu się skupiają nitki największych dochodzeń – o mafii paliwowej i właśnie – węglowej. I tu realizowane są zadania specjalne.

Kluczem jednak podstawowym całej sprawy jest jednak Barbara Kmiecik.
Jest oskarżana o wielomiliardowe nadużycia, o nieomalże kierowanie przez nią całym układem spółek, handlującyh długami i kompensatami węglowymi. To fakt, sam coś wiem na ten temat – takie działania i przestępstwa to proceder nagminny na Śląsku.
Ale ważniejsze jest to, że w materiałach i doniesieniach – i jak zwykle w IV RP – przeciekach z prokuratury –pojawiają się nazwiska polityków, polityków SLD, w tym tego, na którego polowanie trwa od zawsze – Aleksandra Kwaśniewskiego. Jest on ukazywany jako bliski przyjaciel pani Kmiecik. Jak tysiące innych ludzi.
Pani Kmiecik zaprzecza informacjom, jakoby składał zeznawania obciążające Barbarę Blidę, nie mówiąc już o innych znanych politykach lewicy. Widać i słychać w jej głosie, że się boi, panicznie się boi…

Pytanie następne. Jak to jest, że główny świadek i główna jednocześnie podejrzana w sprawie pozostaje na wolności?! Jak to jest, że w kraju, w którym za wszystko stosuje się sankcję pod postacią tymczasowego aresztowania – ona jest wolna? Jak jest jej rola? I jak jest rola w tej sprawie samej prokuratury katowickiej – czy jest to rola organu śledczego państwa – czy może rola wykonawcy zadania politycznego ministra Ziobro?
Barbara Kmiecik miała być osią całej sprawy. To ona miała wskazywać, oskarżać, ujawniać. Chciano z niej zrobić drugiego, ale bardziej skutecznego Marka Dochnala – zapewne zaproponowano jej układ.

Cóż…scenariusz był prosty.
We wtorek film w TVP, w środę wejście spektakularne do kilkunastu osób, po południu konferencja prasowa ministra Zbigniewa Ziobro, na której padają „porażające” fakty, nazwiska… i tak dalej – ten scenariusz już znamy. Tylko Barbara Blida zawiodła…

Minister Ziobro zaplanował całą akcję POZA plecami Zbigniewa Wassermanna…Nie wiem, czy w porozumieniu z kimś innym, czy na własny rachunek, w opcji budowania własnej pozycji. Nie jest przypadkiem jego konflikt z Ludwikiem Dornem, złe relacje ze Zbigniewem Wassermannem oraz Antonim Macierewiczem.
Ziobro zaplanował i próbował zrealizować akcję POLITYCZNĄ na własny rachunek, i na walkę z politykami lewicy.

Nie poznamy zapewne motywów śmierci Barbary Blidy… Może był to akt desperacji, wytłumaczalny w kategoriach psychologicznych, a może – Blida zdawała sobie sprawę, czego i kogo obiektem manipulacji została uczyniona.

Ziobro nie pociągnął za spust – ale śmierć Barbary Blidy obciąża jego konto.

Krew jest na rękach władzy tak zwanej IV RP.

Sprawę powinna wyjaśnić nie prokuratura gliwicka, nie dochodzenia wewnętrzne – lecz specjalna komisja sejmowa.

Zbigniew Ziobro, a także Zbigniew Wassermann – powinni zostać natychmiast zawieszeni w czynnościach i odsunięci od jakichkolwiek spraw.

Azrael

Written by Azrael

kwiecień 26, 2007 @ 8:36

36 Responses to 'Winnym śmierci Barbary Blidy jest Zbigniew Ziobro'

Subscribe to comments with RSS or TrackBack to 'Winnym śmierci Barbary Blidy jest Zbigniew Ziobro'.

  1. Kto trzyma odbezpieczoną broń w łazience?
    Kto strzela sobie w pierś zamiast w głowę ?
    Co jest w stanie pchnąć do takiego aktu desperacji?

    A może….

    fraglesi

    26 kwi 07 at 9:02

  2. Są doniesienia o 2. strzałach i szarpaninie…

    azraelk

    26 kwi 07 at 9:09

  3. >> fraglesi
    nie histeryzujmy. myślmy.
    1.
    a może Ona chciała ich tylko postraszyć? (i dlatego w pierś) się szamotały, buch! … i kłopot.
    Henryk Holland też “wyskoczył” w trakcie rewizji robionej przez UB; ale TEŻ skądinąd wiadomo, że miał “dołek psychiczny”, że cośtam, że rozwód… więc czy?
    2.
    a w łazience? toż to najbezpieczniej?
    “czy ja mogę do toalety?… no, niech nam tu podlogi nie zasra! niech idzie…”
    (a oglądałeś czarne kino z usa z lat 30.? tam też gnata trzyma sie na Rezerwuarze… albo na kratce od wentylatora…więc są Tradycje.)

    makowski

    26 kwi 07 at 9:14

  4. pozatem TYPOWA szarpanina w takiej sytuacji to sciągnięcie ręki z rewolwerem
    (rewolwer nie musi być odbezpieczony! jest zawsze gotowy: oglądałeś Westerny?)
    – sciągnięcie nixej; a więc do klatki piersiowej. a więc…

    makowski

    26 kwi 07 at 9:20

  5. Nie przesadzacie z doszukiwaniem się kto gdzie zawinił ?
    Czy teraz oskarży się władzę o to, że są prowadzone w ogóle śledztwa, przesłuchania, zatrzymania ?

    Jak dla mnie nie ma tu nic, w czym mógłbym się doszukiwać złej woli kogokolwiek - sprawdzali kobietę, chcieli zrobić przeszukania, ona nie wytrzymała psychicznie, czy też z innych powodów targnęła się na swoje życie.

    Jedyny wątek afery widzę w tym, czy była szamotanina, czy nie, czy sama się postrzeliła, czy nie.

    salvadhor

    26 kwi 07 at 10:39

  6. Sprawa śmierdzi i tyle.

    Elofon

    26 kwi 07 at 11:15

  7. Abstrahując od wszystkiego co napisałeś Azrael - mnie najbardziej uderzył ton komentarzy wielu zwolenników PiS w Internecie sprowadzający się do słów “Dobrze jej tak”. Nie mogę tego zrozumieć, nie mogę zrozumieć że można coś takiego napisać po śmierci człowieka który był tylko politycznym przeciwnikiem. Niech Ziobro się przyjrzy co nam zrobił, jakie zachowania sankcjonuje, na co przyzwala. Od kiedy można z satysfakcją pisać o cudzej śmierci? Tak jakby przynależność Barbary Blidy do SLD czy jej domniemana wina była tu jakimkolwiek usprawiedliwieniem.

    Nonchallance

    26 kwi 07 at 11:29

  8. pistolet trzyma sie odbezpieczony i przeładowany w dostępnym miejscu po to, by w razie czego bronić sie przed kimś.
    Przed kim? to jest zasadnicze pytanie. Czy przy ABW? Policją? A może przed mafią?

    Kobiety raczej sobie nie strzelają w głowę.
    I jeszcze coś panowie. Porównywanie tej śmierci do zbrodni PRLu jest s……….

    A.W.

    26 kwi 07 at 11:51

  9. … JEST TRAFNE
    a tak w ogóle to wina PO

    MG

    26 kwi 07 at 13:15

  10. Dla mnie tez jest dziwne te całe wydażenie ale mi sie wydaje ze poprostu przesto wpadli w panike i zaczeli poprostu kłamać jak dzieci które chca uchronic sie od jakiejs kary wyszły w ten sposób nie domówienia (tak naprawde to mam taką nadzieje ze tak jest)
    Jeszcze jedno i najważniejsze to moze stwierdzic tylko ona ona zna prawde tą prawdziwą ale Jej nie ma i powinno sie ja zostawić już w spokoju bo nawet jak byla winna to tylko spekulacje winny nie udowadniono Ona nie żyje i trzeba to uszanować Ją i jej Rodzine

    i najważniejsze z czym z zupełnościa sie zgadzam POLITYCY NIE WYKOZYSTUJCIE TEGO WYDAZENIA DO SWOICH ROZGRYWEK

    pozdrawiam

    Ela

    26 kwi 07 at 13:27

  11. AW (czy ABW?) “Porównywanie tej śmierci do zbrodni PRLu jest s……….”
    Wydaje mi sie, ze wiele dzialan Braci K. nasladuje dzialania wladzy z czasow PRL.
    Zwrocmy uwage: Kaczynscy mowia: “nie bylo wolnosci slowa” i biora sie dziarsko za kontrole mediow, mowia “ja i moj brat bylismy represjonowani” i represjonuja przeciwnikow politycznych, “prokuratura byla dyspozycyjna” i co mamy teraz?.
    Mamy dyspozycyjnych prokuratorow i dzialanosc tzw organow w starym, dobrym stylu.
    I tak dalej co zreszta zostalo sformulowane jako TKM i, jak widac, dziala nadal.
    I moze nic w tym dziwnego: wychowani w systemie totalitarnym innego sobie nie wyobrazaja

    wm

    26 kwi 07 at 15:20

  12. Zgadzam się w pełni z tym, co Autor tego bloga napisał. Nie zgadzam się z tym czego nie napisał od siebie, lub nie zacytował tego o czym już wróble na dachach w całej Polsce ćwierkają. Ale ja napiszę! Już siadam i piszę a przeczytać możecie w moim serwisie http://www.modlicha.webd.pl dział artykuły in extenso najdalej za dwie godziny. Modliszka974

    Anna Kos

    26 kwi 07 at 15:52

  13. dla mnie to nic innego jak tylko polska afera watergate…

    politycy zapędzili się o wiele za daleko i ich poczynania zaczynają doprowadzać do tragedii

    czas na nowy rząd - nowych polityków - a dla tych tylko sąd !
    najlepiej wojenny

    wasili zajcew

    26 kwi 07 at 16:05

  14. Trafne jest porównanie tej śmierci przez p. Łuczywo ze sprawą Hollanda, w obu wypadkach w trakcie najścia przez policję polityczną.
    Wiadomość najnowsza: p. prezydent był łaskaw wyrzucić T. Mazowieckiego z Kapituły Orderu, w odwecie za niepodpisanie
    cyrografu; tę honorową funkcję potraktował tym samym jak działalność polityczną.

    jotbe_x

    26 kwi 07 at 16:35

  15. A moze to sie stalo podczas szamotaniny,ktos chcial wyrwac jej pistolet .W takiej sytuacji doszloc do tragedii.Napiecie nerwowe pewnie siegnelo zenitu i stalo sie.Czy ni

    Valdo

    26 kwi 07 at 19:24

  16. Tytuł tego postu uważam za nieco hmm… dziwny, zwłaszcza w kontekście wcześniejszych wypowiedzi autora na różne tematy, zwłaszcza na temat sprawy doktora Mirosława G.
    Azraelu, jak to jest? Tam oburzałeś się, że Ziobro i Kamiński z góry ferują wyroki, przesądzają o cudzej winie zanim nawet rozpocznie się śledztwo itd.
    A teraz robisz dokładnie to samo. Tytuł postu jakby z Faktu albo SE.

    Nie znoszę min. Ziobry, nie podoba mi się, i to bardzo, sposób, w jaki sprawuje swoją funkcję, ani zatrudnianie prokuratorów na kolejnych stanowiskach. Wykorzystywanie prawa, policji do politycznych celów.

    Nieprawidłowości w sprawie B. Blidy na pewno były i ktoś powinien za nie odopowiedzieć. Ale oskarżenie kogokolwiek, choćby był z PISu o przyczynienie się do czyjejś śmierci wymaga chyba o wiele większej ilości szczegółowych informacji niż na tę chwilę można uzyskać.

    Elenoir

    26 kwi 07 at 20:40

  17. Elenoir - nie jest tak dokładnie jak piszesz… ja raczej zajmuję się sprawą odpowiedzialności politycznej Ziobry za to co się stało - oraz, że cała ta akcja - nie tylko sprawa Blidy, ale całej tej afery - dotyczy rozgrywek z opozycją

    I coś jeszcze - od momentu, kiedy oficer ABW przekroczył próg domu Blidy - to oni byli odpowiedzialni za jej życie…

    azraelk

    26 kwi 07 at 22:42

  18. Winny jest Azrael (m.in.).
    On to rozpętał niezdrową ową nienawiść - tu, na owym blogu.

    Proponuję mu natychmiastową “dymisję” - zawiesza blog.

    W końcu - kończy z blogowaniem.

    Krew na rękach, owszem….. mediów, spychających ABW itp. do narożnika (uległość wobec sprawców, “delikatność”).

    V władza - też ma krew mna rękach - od wczoraj :(((

    Sympatyk

    26 kwi 07 at 23:28

  19. Nowe rewelacje w sprawie pani Barbary Blidy!!!
    Alexis (Barbara K.) wycofuje zarzuty przeciwko pani Blidzie PO JEJ śMIERCI!!. W ten sposób wystawia do wiatru służby przeprowadzające rewizję, czyli nakłada sobie pętlę na szyję. Może to masochistka, która lubi siedzieć w więzieniu?
    Na prawdę coś tutaj nie gra.
    Pozdrawia Modliszka

    Anna Kos

    27 kwi 07 at 0:52

  20. [...] Napisałem wczoraj, że klucz leży w zeznaniach Barbary Kmiecik – w prokuraturze katowickiej, nie w opisaniu sprawy samej interwencji w domu Barbary Blidy, w środowy poranek. [...]

  21. Pisałem u siebie na blogu o podobnym, też o pani B.B. Mi też się ta cała sprawa nie podoba.
    W łazience jest wilgoć, broń koroduje dość szybko - tak ostatnio powiedział jeden ze speców, gdy poproszono go o wypowiedzenie się w tej sprawie.
    Dla mnie ta cała sprawa śmierdzi. Ale na pocieszenie od siebie dodam tyle, że… w VRP rozliczymy wszystkich z ABW, a jakiś gość zrobi to samo co teraz Macierewicz z pewnymi służbami. Tylko, że zrobi to w znacznie lepszym stylu.

    Gb.Ottis (MiszczQ)

    27 kwi 07 at 13:58

  22. Pani Blida była osobą dorosłą. Podjęła decyzję, iż odbierze sobie życie (wszystkie dowody wskazują że było to samobójstwo, zresztą jakie powody miałby PiS aby ją zabić, jesli już to motywy mieli ludzie powiązani z SLD uczestnicy afery). Pani Blida nie była dzieckiem które trezba pilnować.
    Podjęła autonomiczną decyzję, że skończy swoje życie. I nikt nie ma na rękach jej krwi, bo życie sama sobie odebrała.

    Interesujące są jednak motywy jej działania. Dlaczeo się zabiła. Biorąc pod uwagę zeznania, iż pośredniczyła w dawaniu łapówek, fundowała drogie prezenty na 99% można przypuszczać, że była to prosta kalkulacja: wolę śmierć niż długoletnie więzienie i hańbę.

    Najbardziej jednak żałosne jest to że teraz SLD próbuje wykorzystać śmierć koleżanki do politycznych celów.
    Mają pretensję że do Blidy ABW weszło o 6 rano.
    Cóż, czy więc ABW powinno informowac wczesniej podejrzanych że będzie im przeszukiwało domy. SLD ma doświadczenia w uprzedzaniu przestępców o aresztowaniu - patrz: afera Starachowicka. Może to dla nicj normalna praktyka. Dla mnie nie.

    Palestrina2005

    27 kwi 07 at 15:45

  23. Samobojczyni miala tysiac powodow, zeby sie bac, czekaly ja oskarzenia o lapowki na sume 500 000 pln. Rzecz jasna, ze to co prokuratura byla w stanie przedstawic to czubek gory lodowej wobec tego, o co mogla sie obawiac, ze wyjdzie na jaw. Czy czerwona pajeczyna przyjela juz moralnosc kamikaze? Tego nie wiemy. Ze wyroki mafijne wykonywane - to wiemy.
    Polityzacja? Bez przesady. Idzie o przestepcow z umocowaniem politycznym i to na najwyzszych polkach! Jak robic takie sledztwa, zatrzymania, procesy “apolitycznie”? Natomiast jak ktos poluje na Ziobre, to moze i tutaj pewnie szukac zwiazkow (opartych glownie na insynuacjach i domniemaniach…)

    palinin

    27 kwi 07 at 20:28

  24. Witam ;-)

    Chcialbym tylko napisac, ze bardzo zle sie dzieje w Polsce, ale zeby oskarzac kogos za smierc czlowieka, ktory sam chcial to zrobic bo byl winny. Hmm…. paranoja !! Minister sprawiedliwosci przedstawil dowody na korupcje Pani minister wiec Ta ……… naprawde szkoda ludzi nie powinni sie zabijac a tym bardziej sami. ;-((

    Wiec Panie Azrael prosze nie pisac takich rzeczy, bo to bezsensu i swiadczy o Pana….. nie urazajac nikogo

    NAPRAWDE TO JUZ JEST PARODIA ahhh szkoda pisac juz o tym

    Wyrazy wspulczucia dla rodziny

    cudak

    1 maj 07 at 17:24

  25. [...] trzy [1, 2, 3] artykuły na temat sprawy Barbary Blidy, o odpowiedzialności Zbigniewa Ziobro oraz [...]

  26. to abw zabilo blide.po co manipulacje z tasma.nikogo nie wypuszcza sie do lazienki w trakcie przeszukania..nie bylo karetki..to wszystko bylo wczesniej uknute..2 strzaly byly po to ze najpierw zastrzelono ja ze sluzbowej broni a pozniej przestrzelono jej pistolet.to panstwo to paranoja.za duzo tu mataczenia i zaniedban.badania na obecnosc prochu przeprowadzono u oficerow abw 24 godz po calej akcji.przeciez to logiczne.

    vc

    29 maj 07 at 23:53

  27. > Krew jest na rękach władzy tak zwanej IV RP.

    Jasna sprawa - mijają dni, mijają tygodnie - i co krew się zmywa w IV RP nadzwyczaj szybko :-/

    wasili zajcew

    8 cze 07 at 17:18

  28. Ludzie tu niema się nad czym zastanawiać. Kto ma czyste sumienie nie trzyma w domu broni, a przede wszystkim nie popełnia samobójstwa. Jednym słowem musiała mieć coś na koncie skoro sobie palnęła. Ja samobójców nie żałuję, niech gniją w piekle. Wyjątek stanowią chorzy psychicznie. Konkludując moją wypowiedź; tchórz pozostaje tchórzem i przed i po śmierci. baj baj.

    perez

    28 sie 07 at 17:08

  29. Hmmm…. PiS ponosiłby winę za śmierć Blidy tylko wtedy gdyby ABW ją zabiła, w każdym innym przypadku winny jest ktoś inny.
    Pytanie kto.
    Uważam że ś.p. Blida nie miała czystego sumienia, w przeciwnym wypadku nie strzeliłaby sobie w pierś. Teraz pytanie czemu strzeliła, czy dlatego że było jej wstyd? Wątpię. Czy może dlatego że mafia węglowa dała jej wybór - albo się zabije, albo ona i jej rodzina marnie skończą?
    I tę drugą opcję warto prześwietlić, zwłaszcza że śmierć Blidy dla PiSu była wielką porażką.

    lisu

    18 gru 07 at 17:40

  30. Szanowny Panie. B. Blida została ZASTRZELONA!

    buszcz

    19 gru 07 at 0:46

  31. Do komentatora o niku Lisu. Niech mi Pan powie jak to jest możliwe aby zastraszona kobieta, będąc wraz z doskonale wyszkoloną funkcjonariuszką ABW w łazience, skierowała sobie lufę pistoletu dokładnie w serce i pociągnęła za spust. Tak jej kazała jakaś enigmatyczna mafia? Co to, Sycylia? Ze wstydu popełnia samobójstwo dorosła kobieta wiedząc doskonale o tym, że nic jej nie grozi? A co w tym czasie robiła funkcjonariuszka, spała? A może jej pomogła, co? Wypadałoby trochę pomyśleć. Naprawdę.

    buszcz

    19 gru 07 at 0:56

  32. Ja pragnę tylko zaznaczyć trochę odchodząc od tematu śmierci Pani poseł(chociaz winny raczej nie zbija sie bez powodu)Pragnę wypowiedizeć sie na temat pracy Pana ministra Ziobro(czy tez ziobry zaleznie czy to nazwisko się odmienia:)Chcialbym podkreślić jak wiele włożył on w naprawe sądownictwa wymiaru sprawied;liwości i jak wiele mógł zrobic ale Polacy jak to przytało na nasz naród nie docenili pracy byłego rządu ,lecz wybrali inny zobaczymy powodzenia….A apropo ministra ziobro to jest to najlepszy polityk z jakim spotkalismy sie do tej pory …Interesuje sie polityką i widzę jego działania i kto tego nei widzi cóz,, bardzo przykro ,ze w POolsce nei docenia sie inteligentnych,wykształconych i ludzi stworzonych do pewnych działań…

    paulinka

    29 gru 07 at 16:58

  33. @paulinka

    Inteligentny? Wykształcony? Stworzony na ministra sprawiedliwości? My chyba nie piszemy o tym samym człowieku. Pozwól, że się upewnię - Ty na 100% masz na myśli Ziobrę? Jeśli tak, to mogę to tylko traktować w kategoriach dowcipu, kiepskiego bo kiepskiego, ale tylko i wyłącznie dowcipu.

    Nonchallance

    30 gru 07 at 15:08

  34. beznadziejny artykuł, nieznajomość sprawy i pomówienia

    ab

    5 mar 08 at 1:38

  35. a dlaczego nikt tego nie widzi, że człowiek bez poczucia winy, nie zabijałby się!! jak miała coś na sumieniu…???!!!! może skupcie się na tym, że choćby wasze kieszenie skasowała z pieniędzy! Jak ktoś się znajdzie, by was bronić, to oszołom… żałosne

    ab

    5 mar 08 at 1:40

  36. [...] przepraszam, że Azraela nie linkuję, ale ten wybitny analityk nadużyć władzy nie był uprzejmy niczego zanalizować w tej materii [...]

Leave a Reply